کانال سافت گذر در ایتا خبرهای جذاب سافت گذر را در ایتا دنبال کنید
جستجو در سافت گذر سافت گذر
جستجو در سایت در حال جستجو ...
کاربر عزیز ! اگر میخواهید به طور لحظه ای از بروز رسانی نرم افزار مورد نظر خود آگاه شوید و ایمیل بروز رسانی برنامه مورد نظر خود را در لحظه دریافت نمایید و فهرست برنامه های منتخب خود را در محیط کاربری خود ذخیره کنید همچنین دسترسی به تمامی برنامه های مخصوص اعضای ویژه(VIP) داشته باشید، با پرداخت ماهی فقط 5700 تومان تا یکسال از این امکان بهره مند شوید عضویــــــت
x
X لایسنس آنتی ویروس نود 32
بستن
 
آپدیت نود 32
تعداد برنامه ها: 9295 | مشاهده و دانلود: 747409861 | آخرین بروزرسانی: 1403/04/17 | اعضاء: 317604 | نظرات: 37939
www.esetupdate.ir
اطلاعیه های مهم سایت اطلاعیه های مهم سایت
تخفیف 20 درصدی لایسنس آنتی ویروس نود 32 فقط تا امشب خرید از اینجا
🖤شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد🖤

🔰جایگزین مناسب Kaspersky خرید لایسنس نود 32 فقط 89 هزار تومان از اینجا

جهت رفع مشکل باز شدن سایت به دلیل بلاک توسط  نود 32 این ویدیو یا این ویدیو(ورژن 9 به بالا) یا راهنمای تصویری را مشاهده کنید

اکانت های بروزرسانی نود32 با قیمت های مناسب به صورت یک ، سه ، شش و دوازده ماهه از اینجا قابل خرید می باشد.

محصولات ESET نسخه 9 و 10 و 11 و 12 و 13  را با سریال های ارائه شده در اینجا فعال کنید. در صورت از کارافتادن جایگزین می شود.

آپدیت نود 32

سافت گذر دانشنامه نرم افزار - دانلود رایگان نرم افزار

سرور آپدیت نود 32
پیشنهاد سافت گذر
نظر سنجی
[مشاهده نتایج]

واردات لپ‌تاپ ممنوع یا آزاد؟

Untitled2w.jpgگفته مي‌شود تلفن همراه و رايانه از کالاهاي لوکس تفکيک شده‌ و واردات آنها آزاد است. با اين حال اين روزها فعالان اين عرصه گلايه‌هاي متعددي دارند و مشتريان اين بازار هم بعضا با قيمت‌هايي بالاتر و شرايطي مبهم‌تر مواجه مي‌شوند.

به گزارش سافت‌گذر به نقل از آی تی آنالیز؛ در پي نوسانات بازار ارز تصميمات مختلفي براي کنترل بازار اتخاذ شد که از جمله آنها مي‌توان از در نظر گرفتن اولويت‌هاي 10 گانه توسط وزير صنعت، معدن و تجارت ياد کرد. براي عملياتي کردن اين تصميم مهدي غضنفري اينگونه اعلام کرده بود که در ميان اولويت‌هاي 10 گانه موردنظر، دو گروه آخر به کالاهاي لوکس مربوط مي‌شود و از اين پس واردات اين کالاها حتي با ارز آزاد هم ممنوع خواهد بود. نکته جالب اينکه در ليست کالاهايي که جزو اين گروه محسوب مي‌شدند انواع گوشي‌هاي همراه و رايانه و لپ‌تاپ نيز در کنار مواردي مانند خودروهاي گران قيمت و پرمصرف خارجي قرار گرفته بودند.
به همين دليل خيلي نگذشت که خيل انتقادات به اين تصميم‌گيري، مسوولان را بر آن داشت که از قانون نانوشته منع واردات اين اقلام منصرف شود و اينگونه اعلام کنند که از اين پس، ثبت سفارش اولويت 10 از گروه کالاهاي وارداتي ممنوع بوده و ساير اولويت‌ها آزاد است و واردکنندگاني که پيش از اين به ثبت سفارش اقدام کرده اند، اجازه ترخيص کالاي خود را از گمرک دارند و حقوق مکتسبه آنها براساس قانون صادرات و واردات رعايت مي‌شود.
همچنين اين گونه اعلام شد که انواع رايانه و تلفن همراه در اولويت 9 واردات قرار گرفته و ثبت سفارش و واردات اين نوع اقلام ممنوع نخواهد بود و فعالان اين عرصه مي‌توانند براي واردات کالاهاي مورد نياز خود اقدام به ثبت سفارش کنند.
اما پس از اين تصميمات و با توجه به کاهش نسبي قيمت ارز انتظار مي‌رفت کاربران و مشتريان اين کالاها شرايط بهتري را تجربه کنند تا پس از دوره‌اي يک ساله که قيمت اين اقلام حتي تا دو برابر بالا رفته بود، شايد در اين روزها کاهشي حتي جزئي در قيمت‌ها ايجاد شود.
با اين حال اين گونه به نظر مي‌رسد که با وجود وعده‌هاي داده شده همچنان مشکل واردات اين اقلام پابرجا است و همچنان ثبت سفارش در اين زمينه درگير اما و اگرهاي متعددي است.
رييس اتحاديه فن‌آوران رايانه تهران به تازگي در گفت‌وگويي با ايسنا اينگونه عنوان کرد که اگرچه گفته مي‌شود ممنوعيت ورود کالاهاي آي‌تي به کشور برداشته شده، اما متاسفانه هنوز همکاران ما دراين زمينه با مشکلات متعددي مواجه هستند وهنگامي که براي ثبت سفارش مراجعه مي‌کنند يا با سايت‌هاي بسته مواجه مي‌شوند يا موفق به انجام اين کار نمي شوند.
محمد مهدي ميرمهدي کميجاني ادامه داد: دراين ميان عده بسياري هم کالاهاي مورد نياز خود را وارد کرده‌اند، اما اين کالاها به دليل آنکه با ارز مرجع خريداري نشده در گمرک مانده است. وي در عين حال خاطرنشان کرد: همچنان واردات برخي اقلام اين عرصه ممنوع است و جالب اينکه اين اقلام که از جمله آنها مي‌توان به ريبون‌ها پرينتر اشاره کرد مصرف بسياري هم در بازار دارند.
رييس اتحاديه فن‌آوران رايانه تهران در عين حال به تاثير اين اتفاقات بر قيمت انواع رايانه ها اشاره و اظهار کرد: متاسفانه گاه با تصميمات ناآگاهانه وضع بازار به هم مي‌ريزد و موجب مي‌شود کالايي که مي‌توان آن را با چهار يا پنج هزار تومان تامين کرد، به قيمت 20 هزار تومان برسد و با قيمتي چهار برابر فروخته شود.
در اين ميان، بيشترين ضربه راهم مشتريان اين بازار مي‌بينند. وي ادامه داد: زماني پيش از افزايش قيمت دلار ممکن بود با 700 يا 800 هزار تومان کاربران توان خريد يک لپ‌تاپ را داشته باشند، اما پس از افزايش قيمت ارز، قيمت همان لپ‌تاپ‌ها به يکباره به يک ميليون و 500 تا 600 هزار تومان رسيد، اما پس از مدتي ما تلاش کرديم و اين قيمت تا حدود يک ميليون و 200 الي 300 پايين آمد و شرايطي ايجاد شد که وضعيت خريد مردم بهتر شد و تا حدي بازار داشت روي روال مي‌افتاد و با وجود کم بودن تقاضا رقابت خوبي ميان همکاران ما ايجاد شده بود و اميد داشتيم که طي ماه‌هاي آتي يکبار ديگر قيمت اين مدل‌ها را به زير يک ميليون تومان برسانيم، اما متاسفانه با اين شرايط بار ديگر با افزايش قيمت‌ها مواجه شديم.
ميرمهدي همچنين عنوان کرد: درحال حاضر افزايش قيمتي که در اين بخش ايجاد شده در بخش‌هاي مصرفي حدود پنج درصد و در بخش‌هاي سرمايه‌اي شايد بيش از 10 درصد باشد.
پيش از اين دبيرکل سازمان نظام صنفي رايانه‌اي کشور هم در اين باره گفته بود: ايجاد محدوديت در واردات نوت‌بوک به کشور زمينه را براي تشديد قاچاق و حضور نوت‌بوک‌هاي بي‌کيفيت و بدون نام و نشان در بازار داخلي فراهم مي‌کند. به گفته حميدرضا قمي، وجود محدوديت در حجم واردات، تعدد و تنوع نوت‌بوک‌هاي وارداتي مي‌تواند راه را براي ورود اجناس تقلبي و قاچاق باز کند.
وي در عين حال گفته بود: مدتي بود نوت‌بوک و آي‌فون‌ها در حال تبديل شدن به يکي از ابزار‌آلات لازم در سبد خانواده‌ها بودند؛ در حال حاضر با اين شرايط تقاضا کاهش پيدا کرده و نوسانات قيمت ارز شرايط را به گونه‌اي پيش مي‌برد که ديگر واردات براي وارد‌کنندگان مقرون به صرفه نبوده و آنها چنين عملي را موجه ندانند.
نگاهي به بازار واردات انواع نوت‌بوک (لپ‌تاپ) گوياي آن است که به دنبال افزايش نرخ و نوسانات بازار ارز، در پنج ماه نخست سال‌جاري از نظر ارزشي بيش از 10 درصد و از نظر وزني نزديک به 27 درصد کاهش در اين بازار مشاهده شده است. براساس تازه‌ترين آمار گمرک ايران در پنج ماهه امسال بالغ بر 5/176 ميليون دلار انواع نوت‌بوک به وزن تقريبي 1320 تن وارد کشور شده است که اين ميزان واردات از نظر ارزشي نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش 7/10 درصدي و از نظر وزني کاهش 8/26 درصدي را نشان مي‌دهد. امارات مبدا اصلي نوت‌بوک‌هاي وارداتي به کشور بوده؛ به‌ طوري که بيش از 90 درصد از واردات اين محصول به ايران از طريق اين کشور انجام شده است.
اين در حالي است که واردات انواع نوت‌بوک در سال گذشته با رشد 50 درصدي به بيش از 487 ميليون دلار رسيده بود. وزن نوت‌بوک‌هاي وارداتي به کشور نيز با افزايش 28 درصدي به بيش از 4500 تن رسيده بود. نگاهي به آمار گمرک ايران نشان مي‌دهد که در سال گذشته ارزش واردات موبايل 95 ميليون دلار و نوت‌بوک 220 ميليون دلار بوده است.

نظرتان را ثبت کنید کد خبر: 12517 گروه خبری: اخبار سخت افزار منبع خبر: itanalyze.com تاریخ خبر: 1391/09/27 تعداد مشاهده: 2381
سافت گذر
نظرات بینندگان

armin 1391/09/27 17:38
متاسفم واسه خودم که مسئول های کشورم یه عده ادم بی سواد هستند که هنوز نمی توانند تشخیص بدنه که کامپیوتر و موبایل چه کارایی هایی داره طرز فکرشون با یه کارگر مزرعه که سر زمین کار میکنه و یه گوشی نوکیا 1200 داره و فکر میکنه گوشی یعنی زنگ بهت بزنن و زنگ بزنی و بیشتر از این کاربرد نداره